Het succesverhaal van Amslux
Van designerkleding tot exclusieve horloges en van volledige vakanties tot huwelijksaanzoeken: Amslux regelt alle luxe voor voetbalprofs. Het lifestylemanagementbureau ontlast de sterren van het moment, zodat zij zich volledig kunnen focussen op het heilige spel. Met Oranje-internationals als Cody Gakpo, Jurriën Timber en Tyrell Malacia heeft het Amsterdamse bedrijf al een indrukwekkend klantenbestand opgebouwd, maar de ambities reiken verder. In een interview leggen ze het aan ons uit.

Het begin van een avontuur
Emmanuel Ntow (26), Ward Strüwer (25) en Mitchell Spel (22) zijn het brein achter deze succesformule. Het avontuur van de Amsterdamse vrienden begon in 2018 met het idee om een concierge-business te starten voor toeristen die naar Amsterdam kwamen. Uiteindelijk bleek dat hier weinig animo voor was, waardoor de heren van Amslux hun vizier besloten te verleggen.
Via voormalig Feyenoord-aanvaller Bilal Başaçıkoğlu rolde Amslux uiteindelijk het voetbalwereldje in. “We hadden één of twee foto’s van Bilal geliket op Instagram en toen heeft hij ons profiel bekeken. Vervolgens stuurde hij ons een bericht met de vraag wat we precies deden en zo kwamen we met elkaar in contact. Een paar maanden later vroeg hij ons naar een specifieke Nike Air Jordan Mid die destijds erg trending was. Wij hebben deze sneaker voor hem geregeld in ruil voor een gratis post op zijn Instagram-account en daarna ging het balletje een beetje rollen.”
Sinds de eerste aanvraag van Başaçıkoğlu zit Amslux in de lift. Via de ex-Feyenoorder gingen een aantal andere spelers van de Stadionclub het Instagram-account volgen, waarna er nieuwe aanvragen volgden. De Amsterdamse ondernemers zijn inmiddels niet meer weg te denken uit de voetballerij. “We hadden alle drie de ambitie om profvoetballer te worden, maar op een gegeven moment moet je dat loslaten als je niet genoeg talent hebt. Dat we nu alsnog werkzaam zijn in de voetbalwereld is mooi. Het voelt niet als werk, omdat we bezig zijn met twee dingen die we heel leuk vinden: voetbal en luxe.”



Ambitieuze plannen
Er zijn al verschillende dromen van de Amsterdamse vrienden in vervulling gegaan. “We wilden heel graag een dienst leveren aan een speler van Real Madrid en dat is gelukt. Een voetballer van FC Barcelona zou nu ook wel leuk zijn. Frenkie de Jong of Ansu Fati bijvoorbeeld.” De ondernemers hadden nooit verwacht dat ze het zover zouden schoppen met hun bedrijf. Ze zijn zelfs bezig met een serie voor een streamingsplatform. “Dit heeft ons altijd al vet geleken en deze droom gaat nu werkelijkheid worden.”
De ambitieuze twintigers van Amslux hebben een duidelijk doel: “We willen echt een begrip worden in de voetbalwereld, zoals de Champions League en het WK. Iedere speler moet weten dat Amslux het bedrijf is dat luxueuze aanvragen kan verwezenlijken.”
Gerelateerde artikelen

C.P. Company Strengthens Its Football Ties
With once again three Manchester City stars showing off the latest collection and recently the official partnership with Bologna.
Read more